Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku garančného poistenia

Ušetrite pri práci s formulármi až 50% času.

To ma zaujíma

Informáie k tlačivu

Formulár Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku garančného poistenia je nevyhnutný dokument, ktorý zamestnávateľ vystavuje pre bývalého zamestnanca v prípade, že si tento zamestnanec uplatňuje nárok na dávku z garančného poistenia v súlade s § 102 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení. Táto dávka sa poskytuje v prípade, že zamestnávateľ sa stal platobne neschopným, napríklad pri konkurze, reštrukturalizácii alebo ak súd rozhodne o zamietnutí návrhu na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku.

Formulár je určený Sociálnej poisťovni ako podklad na overenie neuspokojených mzdových a iných pracovnoprávnych nárokov zamestnanca. Zamestnávateľ v ňom musí uviesť konkrétne obdobia pracovného pomeru, typ pracovnoprávneho vzťahu (napr. pracovná zmluva, dohoda), a presný zoznam neuhradených nárokov – napríklad mzdu, náhradu mzdy, odstupné či dovolenku. Ďalej je povinnosťou zamestnávateľa uviesť presné obdobia, za ktoré zamestnanec nemal uspokojené nároky.

Formulár sa predkladá Sociálnej poisťovni spolu so žiadosťou o dávku z garančného poistenia, ktorú podáva samotný zamestnanec. Lehota na podanie žiadosti je do 60 dní od právoplatnosti rozhodnutia súdu o platobnej neschopnosti zamestnávateľa. V prípade neúplného alebo nesprávne vyplneného potvrdenia môže Sociálna poisťovňa vyzvať na doplnenie alebo žiadosť zamietnuť.

Dôležité: Potvrdenie musí byť podpísané a opečiatkované štatutárnym orgánom zamestnávateľa, resp. predbežným správcom alebo správcom konkurznej podstaty. Zamestnávateľ zodpovedá za správnosť uvedených údajov.

Starší vzor

Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku garančného poistenia


Zmeny oproti predchádzajúcemu vzoru:
Vo formulári pribudli riadok 11 a 22.

Porovnanie s predchádzajúcim vzorom

Zdroj

Formulár vydáva Sociálna poisťovňa Vzor formuláru v PDF